طالبان: ۶۰ شهروند خارجی در افغانستان زندانی هستند زنگ خطر سازمان پزشکان بدون مرز در غزه به صدا درآمد حاجی‌زاده: اسرائیل بعد از حمله به سفارت به التما‌س افتاد کدام نامزد‌های انتخاباتی قرار است ۶ تیر ماه به مشهد بیایند؟ لاوروف: افغانستان هنوز هم سرچشمه تهدیدات تروریستی است وزیر کشور خطاب به نامزدها: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند زمان حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد رهبر معظم انقلاب خطاب به نامزدها: جایز نیست حرف‌هایی صادر بشود که کشور را دشمن‌شاد کند + فیلم استقرار ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در خراسان‌رضوی | اخذ رأی فقط با شناسنامه یا کارت‌ملی انجام می‌شود + فیلم ارتش یمن از شهپاد «طوفان ۱» رونمایی کرد + جزئیات معاون دادستان خراسان‌رضوی: نشر اکاذیب از جرائم غیرقابل‌گذشت در حوزه انتخابات است انتقاد نمایندگان از روند پرداخت تسهیلات بانکی خرد و اشتغال رهبر معظم انقلاب: قوه قضاییه باید با شجاعت و بدون ملاحظه عدالت را اجرا کند | نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند + فیلم برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ در صداوسیما (۲ تیر ۱۴۰۳) سازمان ملل: پوتین به زودی طالبان را از فهرست گروه تروریستی خارج می‌کند پخش زنده مناظرات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در بوستان‌های مشهد + فیلم گزارش کامل از سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + فیلم (۱ تیر ۱۴۰۳) استعفای مقام ارشد آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
سرخط خبرها

اماکن مذهبی و مساجد تا نیمه اردیبهشت تعطیل!

  • کد خبر: ۲۴۳۸۰
  • ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
اماکن مذهبی و مساجد تا نیمه اردیبهشت تعطیل!
بنابر اعلام رییس‌جمهور، تعطیلی اماکن مذهبی و مساجد در ماه رمضان نیز حداقل تا نیمه اردیبهشت تداوم خواهد داشت.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره گفت: برای ماه رمضان بسیار اندیشیدیم که چه کنیم و چطور آن را مدیریت کنیم. در ماه رمضان اماکن مذهبی و مساجد جذابیت بیشتری پیدا می‌کند، اما باید از مردم بخواهیم همچنان شرایط ویژه را تا نیمه اردیبهشت حداقل ادامه دهند و پس از آن مقطع نیز باز جلساتی برگزار می‌کنیم تا ببینیم می‌توان تصمیم تازه‌ای اتخاذ کرد یا خیر.
 
افطاری ممنوع!
او با بیان اینکه ماه رمضان مراسم تجمعی و افطاری جمعی نخواهیم داشت، گفت: از مردم می‌خواهیم که تا جایی که در توانشان است به اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمک کنند. دولت و نهاد‌های عمومی غیردولتی و هم بخش خصوصی و مردم خیر در این زمینه بار سنگینی به دوش دارند که اگر همه کنار هم باشیم می‌توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.
روحانی با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا درباره استفاده از امکان مقدسه تاکید کرد: امیدواریم از نیمه اردیبهشت به بعد کاری کنیم که مردم بتوانند از اماکن مقدسه استفاده کنند، هر چند که قرار بود تا پایان اردیبهشت شرایط ویژه برای حضور در اماکن مقدسه رعایت شود، اما آقای اعرافی که از حوزه علمیه در این جلسات حضور دارند، درخواست کردند که این زمان تا نیمه اردیبهشت عقب بیاید و در نیمه اردیبهشت مجدد شرایط را برای حضور مردم در این امکان مقدسه بررسی کنیم.

رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه از ۲۳ فروردین مشاغل کم ریسک شروع به فعالیت کردند، افزود: برای ما مهم بود که همکاری مردم با این طرح چگونه است و ارزیابی ما این است که مردم با ما همکاری کردند و کاسبان هم پروتکل‌ها را رعایت کردند و یکی از نشانه‌ها این بود که افزایش در ابتلای شهروندان به کرونا را نداشتیم؛ البته معنای این موضوع این نیست که دیگر کرونا مهار شده است. همچنین غربالگری جدید هم ادامه می‌یابد و همه افرادی که در تست مثبت می‌شوند ما را به سمت کسانی هدایت خواهند کرد که با این افراد در تماس بوده‌اند تا از آنان هم تست گرفته شود.
روحانی تاکید کرد: این قدم بسیار مهمی است که ما را به شرایطی که بتوانیم این بیماری را مهار کنیم نزدیک می‌کند. همچنین اپلیکیشنی که دانشگاه شریف تهیه کرده است و با همکاری وزارت بهداشت مشخص می‌شود که چه کسانی شرایط قرمز دارند و مبتلا هستند، چه کسانی شرایط زرد و نیاز به مراقبت دارند و چه کسانی پادتن دارند و درمان شدند که با بنفش نمایش داده می‌شوند.
رییس جمهوری با بیان اینکه شرایط این روز‌ها برای مردم در سراسر دنیا سخت است، تاکید کرد: همه دنیا با این ویروس درگیر شده است و در سیاست‌های جهانی و اقتصاد بین‌المللی نیز تاثیر گذاشته است، اما برای مردم ما سخت‎تر است، چون با تحریم دست به گریبان هستیم و حتی برای ما سخت‎تر هم شد، چون همزمان با عید نوروز نیز بود که بسیاری از عادات فرهنگی مردم ما را تحت‌الشعاع قرار داد.
تولیت آستان قدس رضوی (ع) گفت: دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر را با رعایت ضوابط بهداشتی به‌منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان تهیه کرده‌ایم که ان‌شاءالله با فراهم‌آمدن مقدمات لازم میزبان زائران حرم‌های مطهر خواهیم بود.

تهیه دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر
۲۹ فروردین، تولیت آستان قدس‌رضوی در یادداشت اینستاگرامی از تهیه دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر خبر داده بود.
حجت‌الاسلام احمد مروی؛ تولیت آستان قدس‌رضوی (ع) درباره محدودیت‌های ایجادشده در تشرف به حرم مطهر رضوی به‌سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر را با رعایت ضوابط بهداشتی به‌منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان تهیه کرده‌ایم که ان‌شاءالله با فراهم آمدن مقدمات لازم میزبان زائران حرم‌های مطهر خواهیم بود.

متن یادداشت اینستاگرامی حجةالاسلام والمسلمین احمد مروی به‌شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
مشاهده صحن و سرای رضوی بدون حضور زائران این آستان بهشتی، لحظات بسیار سختی را برای ما رقم می‌زند و هر لحظه بی‌تاب مهیا‌شدن شرایط حضور زائران و خدمت‌رسانی به این عزیزان هستیم.
اما در شرایط موجود حفظ سلامتی زائران حضرت رضا (ع) اولین وظیفه ماست و ضمن پیگیری جدی فعالیت‌های عمرانی مورد نیاز، تاکنون سعی کرده‌ایم از طریق رسانه ملی و فضای مجازی بستر ارتباط معنوی ارادتمندان را فراهم آوریم.
خوشبختانه با هماهنگی وزارت بهداشت و با همکاری آستان‌های مقدس حضرت معصومه (س)، حضرت احمدبن موسی (ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی سلام الله علیهم اجمعین، مسجد جمکران و سازمان اوقاف، دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر با رعایت ضوابط بهداشتی به‌منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان تهیه کرده‌ایم که ان‌شاءالله با فراهم‌آمدن مقدمات لازم میزبان زائران حرم‌های مطهر خواهیم بود.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->